Carregar els camions als trens...
Llegeixo a Le Monde (via Vilaweb) que a França han optat per crear una ruta ferroviària per a camions.
"Dominique Perben, le ministre français des transports, et son homologue luxembourgeois, Lucien Lux également ministre de l'environnement, devaient, jeudi 29 mars, inaugurer à Bettembourg (Luxembourg) l'autoroute ferroviaire qui reliera dès juin, après 1 000 kilomètres, le Grand-Duché à Perpignan (Pyrénées-Orientales)...."
És a dir, carregaran els remolcs dels camions en trens a Perpinyà i els descarregaran a Luxemburg. I allà ja els esperaran els camions preparats per a carregar els remolcs i portar-los al seu destí.
De fet, és una idea que aquí també podríem introduir. Perquè si carreguéssim els camions als trens a l'alçada del Detla i els deixem a l'altre punta de França, ens estalviaríem bona part de la corrua de camions de fruita que hi ha cada dia a la A7 i que okupen casi salvatgement el carril de la dreta de l'autopista. Perquè, qui no els ha vist mai adelantar-se com salvatges?
La diferència entre aquí i França és que allà no tenen la RENFE i sembla que podran garantir que el temps de transport serà molt més curt al temps del camió + el temps de descans dels conductors. I per tant, allà si que pot ser un win-win, per una banda pels transportistes que hi guanyen temps i diners; I per "la societat", al treure els camions de les autopistes. I entenc que això ha d'anar a més, perquè la benzina puja i puja i puja i puja fins l'infinit.
De fet, és una idea que aquí també podríem introduir. Perquè si carreguéssim els camions als trens a l'alçada del Detla i els deixem a l'altre punta de França, ens estalviaríem bona part de la corrua de camions de fruita que hi ha cada dia a la A7 i que okupen casi salvatgement el carril de la dreta de l'autopista. Perquè, qui no els ha vist mai adelantar-se com salvatges?
La diferència entre aquí i França és que allà no tenen la RENFE i sembla que podran garantir que el temps de transport serà molt més curt al temps del camió + el temps de descans dels conductors. I per tant, allà si que pot ser un win-win, per una banda pels transportistes que hi guanyen temps i diners; I per "la societat", al treure els camions de les autopistes. I entenc que això ha d'anar a més, perquè la benzina puja i puja i puja i puja fins l'infinit.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada