dilluns, 8 d’octubre del 2007

Patrocinis a la F1...

Una dels temes que anaven sortint de tant en tant a ITM era el tema dels patrocinis. sobretot perquè avui en dia les empreses hi destinen grans quantitats de diners, amb l'esperança d'associar la seva imatge a la d'una icona reconeguda. I moltes vegades els hi surt bé, només cal pensar el casos de Nike amb el Barça, Vodafone amb el Manchester United,...

I ara mateix a la F1 s'està donant un exemple de llibre d'un patrocini que no està sortint bé, i què fins i tot està danyant la imatge de les empreses patrocinadores. Evidentment estic parlant dels patrocinadors de l'equip McLaren-Mercedes. Perquè aquesta gent s'ha gastant molts diners en lligar la seva imatge a la d'aquest equip, i ara que a dins l'equip hi tenen muntada una bona batalla campal, on els pims i pams van caient dia a dia, els patrocinadors no saben on posar-s'he. Sobretot empreses com: Vodafone, que venia de Ferrari i ara volia associar la seva imatge a McLaren, i el fet de ser anglesos encara els penalitza més; O del grup Santander, que volia aprofitar l'operació Alonso per crear la seva imatge d'empresa global a Anglaterra i si no vigilen encara quedaran escaldats aquí i allà.

Només cal mirar per fòrums i blogs, i es pot veure que a la mínima ocasió els fanàtics de l'Alonso aprofiten per recordar quins són els enemics, i a proposar-n'he el boicot a la mínima que poden. Per tant, acabi com acabi el mundial, d'aquí qui més hi perdrà no hi seran ni l'Alonso, ni en Hamilton, sinó els que els hi han pagat el cotxe.

En tot cas, en Räikkönen és el que fa menys ràbia dels tres pilots que encara tenen possibilitats i un Ferrari campió sempre fa bonic.