dissabte, 30 de juny del 2007

bicing...

Finalment, ja m'ha arribat la targeta del bicing i ja he pogut fer anar el servei un parell de vegades. La veritat és que el servei per si mateix es una bon idea, i està força ben aconseguit.

La primera ruta que vaig fer va ser des del Clot fins a la Vila Olímpica, allà vaig parar una estona i després vaig continuar fins a Drassanes. Realment, el ritme per aquella zona és força àgil, gràcies a que hi ha força carril bici i pocs semàfors.

Que les bicicletes tinguin tres marxes està molt bé sobretot quan et dirigeixes sentit muntanya ( cosa que no tinc pensat fer gaires vegades) i el "cistellet" per a posar les coses que hi ha al manillar és molt més practic del que m'imaginava. Però m'hauria agradat més que el fre del darrera hagues estat d'aquells que estan en el pedal, tal i com fan al nord d'europa, i no de manilar. Però suposo que aqui encara no estem preparats per un tecnologia punta com aquesta....

El que hem fa més por del servei és que hi ha el risc de què mori d'èxit. M'hi he estat fixant una mica i la majoria de les estacions es passen bona part del dia sense bicicletes. I més d'una vegada hi veus algú que més o menys espera a que arribi una bicicleta. L'altre dia vaig haver d'esperar un parell de minuts prop de la vila olímpica perquè en deixessin una i avui quan he aparcat a Provença, m'ha costat una mica trobar la parada perquè estava buïda. I aquesta situació, te pinta de que serà l'habitual, perquè ja hi ha més de 50.000 abonats per just 1.000 bicicletes. Els números no surten! Fent, que per molt que ho anunciïn com un mitja de transport, crec que servira més per anar a fer el passeig que per a fer enllaços que requereixin un mínim de puntualitat.

Mentrestant, l'únic que demano és que posin una parada a Can Fabra (Sant Andreu) i una altre prop de Camp de l'Arpa.