dimecres, 11 de juliol de 2007

80km/h? No, gràcies...

L'última gran idea del govern de la Generalitat és fer-nos anar a 80km/h per les autopistes i autovies que voregen Barcelona. Tal i com ja passa a les rondes. És una gran idea, sobretot per els polítics que l'han pensat. Perquè ells només han de canviar mitja dotzena de senyals on ara posa 120km/h per unes de noves que posin 80km/h, fer-se la foto el dia de la inauguració i omplir-se la boca dient que som uns grans ecologistes i que treballen per solucionar el canvi climàtic.......

Aquesta solució hem recorda molt a la de la zona verda de Barcelona: Que hi ha masses cotxes! Culpa dels ciutadans que es mouen en cotxe. Solució: els hem de castigar amb una zona verda de 2,30€/hora. I amb això ja se'n van contents a casa i és pensen que han arreglat el problema....
Doncs no, la solució no és aquesta. Si realment volen que no utilitzem el cotxe. Simplement, que analitzin perquè el fem servir. I que hi posin solucions. Segurament això requereix pensar una mica i trobar solucions. Però realment aquesta és la seva feina.

Estic d'acord que afavoreixin el transport públic i un cop aquest funcioni bé, que és penalitzi l'ús del cotxe. Però no que primer penalitzin a la gent que no té alternatives i després es plantegin si faran alguna cosa amb el transport públic. Perquè tots sabem com va la RENFE; i no només per com funciona la RENFE (la gent va com sardines, els trens passen quan volen,...). Sinó perquè quina alternativa real pot ser la RENFE, amb freqüències de pas de 1 tren cada hora entre Sant Celoni i Barcelona els caps de setmana; havent de canviar de tren a Massanes cada cop que vols anar a Blanes o Mataró; o havent de canviar d'estació! a Montcada per anar a la UAB o Sabadell?

I com a últim detall, la "gran solució" és tant intel·ligent que si algú utilitza un vehicle hibrid o elèctric també haurà d'anar a 80!! No s'aguanta per enlloc. I De fet, a altres ciutats en lloc de penalitzar han optat per crear carrils especials per als vehicles hibrids i/o amb alta ocupació (3 o més persones). Incentivar sempre és millor que castigar.


Article relacionat de La Vanguardia d'avui: